Wednesday 25 July 2012

Sanah Helwah!

Assalamualaikum anda!!!

Hari ini bersamaan 5 Ramadhan 1433H atau 25 Julai 2012 saya genap berusia 20 tahun. Semakin dekat langkah kaki ini dengan kematian.

     Hari ni saya banyak berfikir. Sepanjang 20 tahun saya hidup di bumi Allah ini apa yang telah saya lakukan sebagai hamba-Nya. Sudah cukupkah amalan saya? Adakah kalau ditakdirkan saya menemui ajal pada hari ini atau esok hari saya sudah bersedia menghadap Pencipta diri ini? Adakah segala amalan yang saya lakukan ikhlas semata-mata kerana Allah? Betul saya betul-betul dah tinggalkan segala perangai zaman jahiliah saya? Adakah saya yakin segala amalan yang saya lakukan sudah cukup sempurna dan diterima Allah? Tarik nafas dalam-dalam. Hembus perlahan.

    Sebenarnya saya pernah terjebak dalam zaman jahiliah. Zaman dimana saya tak kenal dosa pahala. Tak kenal apa itu aurat dan apa itu batasan dalam pergaulan. Zaman  saya mengeluarkan kata-kata tanpa berfikir atas kesannya terhadap orang lain. Zaman saya melawan ibu yang melahirkan saya tanpa secebis rasa bersalah. Zaman saya lebih agungkan kehidupan duniawi dari mencari keredhaan Illahi. Zaman saya rasakan hidup saya sudah cukup sempurna dibumi Allah. Ya saya pernah terjebak dalam zaman jahiliah tersebut. *senyum pahit*


    Tapi Alhamdulillah Allah buka pintu hati saya. Allah sinarkan cahaya hidayah dalam hati saya. Allah memilih saya untuk dilembutkan hati saya yang dah keras macam batu kerikil atas jalan raya tuh. Allah memberi peluang kepada hati saya untuk berubah. Allah memberi peluang untuk saya brtaubat dan hidup untuk memburu keredhaan-Nya. 


   Saya berharap sisa-sisa hidup saya kini dapat saya penuhkan dengan amal ibadah dan semata-mata untuk mendapat rahmat dan keredhaan-Nya. Saya harap saya akan ikhlas dalam segala perkara yang saya lakukan. Saya berharap saya kuat dan istiqamah dalam melawan diri saya sendiri untuk menjadi muslimah yang hebat. Saya harap pembaca blog saya mendoakan untuk saya juga. Saya juga doakan semua pembaca blog saya supaya dirahmati Allah dan mendapat keredhaan-Nya. Amin. =)


Oh ya..sempena hari lahir saya hari ini saya tujukan video dibawah untuk diri sendiri..hehehe..semoga saya tabah mengharungi dunia yang penuh dosa ini. 












p/s : Selamat Berpuasa dan melakukan ibadah! Mari berlumba melakukan ibadah dan mengumpul pahala di bulan yang penuh barakah ini.






Assalamualaikum anda!! =D

No comments:

Post a Comment

Kata-kata anda adalah ;;