Friday 20 July 2012

Sampaikan aku pada Ramadhan!!

Assalamualaiku anda!! =)

InsyaAllah menurut pengumuman dari Pak cik dibawah :



Sabtu ni bersamaan 21st July 2012 kita akan menyambut Ramadhan. Saya harap umur saya panjang untuk sampai pada bulan penuh barakah ini. Sekarang ( waktu entry ini ditulis) baru menginjak ke hari Jumaat (20  July 2012). Kurang dari 24 jam Ramadhan akan tiba dengan sejuta keberkatan. Dalam kurang 24 jam ini macam-macam perkara boleh berlaku. Jadi mari kita doa sama-sama supaya kita sempat sampai kepada Ramadhan.

'Ya Allah sampaikan kami ke bulan Ramadhan'



      Bercakap soal Ramadhan, ramai yg ternanti-nanti bulan rahmat ini bukan. Tapi persoalannya mengapa kita menantikan bulan ini? Adakah kerana fakta selepas Ramadhan, Aidifitri menjelma atau kerana bulan itu sendiri. Bulan itu sendiri bukan bermakna bazaar dan segala jualan murah yg akan berlangsung sepanjang bulan Ramadhan. Tapi keberkatan yg tidak terhingga yang boleh diperolehi dalam bulan ini. So mari pakat-pakat sukat atau catat amalan kita pada bulan Ramadhan. =)



Saya berharap kita semua dapat memanfaatkan bulan ini dengan sebaik-baiknya. Mari mengumpul bekalan unutk akhirat!! Saya bersyukur dan gembira kerana bulan Ramadhan hadir disaat pelajat IPT sedang bercuti. Maka bolehlah pulun beribadat dengan selesa dan tanpa gangguan. Lagi-lagi macam saya yang tak bekerja dan duduk aja dirumah ini. Hehehe..Semoga Ramadhan kita semua pada tahun ini lebih baik dari tahun sudah. InsyaAllah.

Oh sempena menyambut Ramadhan hari ni saya berpenat lelah mengemas bilik bagi cantik-cantik sikit. Bukan nak sambut raya je yg kena excited menghias bilik atau rumah tapi nak sambut Ramadhan pun kena excited jugak menghias bilik. Biar berseri-seri dan selesa melakukan ibadat. Ahah! =D

Sepanjang bulan Ramadhan ni entry novel saya akan stop sementara ye. Lepas raya baru sambung balik.Harap sesiapa yang follow cerita saya yang tak seberapa ni mengerti dan faham ye..=)

Akhir kata dari saya :





Assalamualaikum anda!! =D


1 comment:

Kata-kata anda adalah ;;