Thursday 26 January 2012

Realiti Hidup Masa Kini...

Assalamualaikum anda!!! May Allah bless us all!!!
Hari ni nampaknya jari jemari saya yang pendek dan xruncing ni ( bersyukur seadanya even kontot2 je jarinye..hehehe) gatal nak tekan2 keyboard..
Maka dengan ini adalah entry baru..wuuuuuuu~~~~
ape yang saya nak melalut hari ni adalah berkenaan pengalaman saya di Tahun Baru Cina..

Hari tuh time Tahun Baru Cina family (adik+parent) saya jejalan kat midvalley..macam biase la kan..kalo da pegi midvalley kepala saya  adik sya mmg ingat MPH jela..lain xpandang..So jejak je kaki kat midvalley terus cari MPH..sambil2 cari tuh buat2 muka kesian depan ayah mana la tau dapat la RM20- RM30  kan?? bole top up kalo nak beli novel..
Suddenly ayah bukak wallet..wahh!! mata saya pun suddenly jadi mcm ni ->  $_$ 
ayah tarik not dengan perlahan..hulur kan adik..tp still xdapat tngkap bape hengget kah yg diberi..dengan muka xmalu hulur jugak tngan dannnnn.....mak oiii ku sangka kan RM20- RM 30 tetapi RM100 yang ku terima.. o__o
WOW!!!! mmg melebar je senyum.. =)
depan Carefour( btol ke ejanye mcm ni) sya n adik saya pegi la mencari MPH yang da berubak tapak..dulu dekat G floor skang LG pulak...my parent mcm biase pg dating berdua..
Masuk MPH..da xboleh kontrol da senyum ni..senyum semedang..almaklumla..perlis xde Mph..huhu
Terus cari bahagian novel..pilih2 amik satu..cari port bace ..actually bukan bace sngat pun..more to skimming je gayenye..n for that day berjaya saya habiskan 3 buah novel..hahahaha..hebat x???

Ok ni intro je..sekarang meh kita masuk kepada point utama entry kali ini..
Ape yang saya nak kupaskan adalah ( amboi ayat saya!!!) mengenai remaja Melayu mase kini..
dalam dok sibuk pilih novel nak bace..berselisih la dengan pelbagai manusia..unfortunately yg membuat hati kecil ini sayu adalah gaya pemakaian remaja melayu zaman sekarang..saya tengok chinese  n indian ok je pakai jeans and baby T..even ketat pun atleast tertutup jugak..tp yang melayu nye pulak..hadoi....
da mcm pakai baju tido je gamaknye..adakah wajar mereka2 memakai dress tali spagetti yg pnjangnye hanya smpai separa peha..lepas tuh lilit selendang kat leher...serius rase nak nanges je tengok fesyen mereka ni..da rupe jejalan pakai lingerie je gamaknye..tak kan excited sngat nak pg MPH sampai bangun2 tido je terus zoommmm....pegi MPH dengan lingerie yang pakai untuk tido kot?bukan seorang dua je yg amalkan gaya pemakaian mcm tuh tp bnyak pulak....sedeh btol..

Lepas lunch my parent along with my adik pegi beli jam tangan..bukan yg sepuloh hengget ok..jenama POLO CLUB lagi..since jam sepuluh hengget saya ni masih ok dan dpat menunujukkan kan waktu yg tepat so malaslah nak join same membeli even ayah saya ade offerr..saya decided nak duduk luar je..penat+kenyang..baru lepas makan kan..
sesambil duduk2 tuh saya perhatikan lah org yang lalu lalang..since saya ni jenis Observer so sume mende pun saya nak observe...dan apa yang dapat saya simpulkan dari 10 remaja perempuan yg sya dok usha..10 jugak yang pakai shawl..sekarang shawl kan da jadi trend..tp yg sedeynya kalo shawl tuh pnjang cikit..cikit je..btol cikit je lagi n tutup dada mereka2 semua kan lagi best dan manis..mostly shawl mereka semua hanya berbelit kat leher..saya wonder jugak sebenarnye,,xrimas ker??? saya yg tengok pun rase rimas n tercekik je..hrmmm...lagi satu ape yg saya perhatikan most of them (most??? rasenye sume kot..) pakai skinny jean..
Ok ni lagi satu trend yg mmg sya xberkenan langsung..name pun SKINNY jean kan so kalo si skinny yg pakai tuh nmpak sedap jugak mata memandang ( actually saya rasa si skinny yg pakai skinny jean ni kaki mcm ranting je..sory ye sesape yg terase..no offense ok =) tapi kalo yang xbarape nak skinny pakai skinny jeans sumpah aku rase mcm pelik je...xtau nak describe mcm mane feeling aku ni..tp aku rase mcm meme la xsesuai..so pengajaran yg aku dapat setelah observe mereka2 ni adalah xpayah la nak sesibuk pakai skinny jeans..bukan best pun..da la ketat kan..kompem xselesa tuh...n paling penting x selari dengan etika kod pemakaian dalam Islam...
Isu pemakain shawl pulak bagi aku xsalah as long as selari dengan kod etika pemakaian dalam Islam..kalo boleh xyah la pakai shawl yg cinonet tuh..pakai yg besar2 boleh tutup segala rahsia n mahkota kita sebagai wanita Islam..kan??kan???kan????
OK saya tau ntah pape la saya melalut ni..nampak sngat da xde menda lain nak buat..hahaha..tp saya still nk melalut jugak...HAHAHA
till then jumpe lagi u'olls..
Assalamualaikum anda!!!

No comments:

Post a Comment

Kata-kata anda adalah ;;