Monday 25 June 2012

Mainstream?? aku tetap pilih siHitam..

Assalamualaikum anda!!!

     Alkisahnya semalam aku telah dipaksa oleh puan ibu untuk mengikut beliau ke Jalan Tar untuk membeli tudung..dengan rengekan tidak mahu ikut akhirnya secara misteri sampai juga ke jalan Tar...ini misteri kerana seingat aku naik sahaja kereta aku merehatkan diri dengan bersandar selesa..tiba-tiba  sudah sampai di jalan Tar..Apa ini?? kenapa tiada memori perjalanan dari rumah ke jalan Tar dalam benak minda aku??? misteri..kehkeh..

     Dan setelah sejam ke hulu ke hilir akhirnya tiada apa yang dibeli..huuuu... mengapa situasi ini berlaku???? mengikut hipotesis dan pemerhatian yang dibuat..ini adalah kerana TUDUNG SARUNG DAN BAWAL BERTONA SANGAT MAINSTREAM.. sehingga 98% peratus kedai tudung yang dilawati pasti jual tudung-tudung mainstream ini.. dimanakah harus aku cari tudung feveret Akel ??( mohon tudung Rozelle tidak kecik hati..kamu masih disukai) dimana?? dimana?? puas mata meliar ke kiri, ke kanan menjeling manja setiap kedai...siapa tahu tudung feveret yang dicari tertanam atau terselit dicelah-celah tudung mainstream tersebut...

Tudung Mainstream : Tudung Sarung


Tudung Mainstream : Tudung Bawak Bertona


    Akhirnya setelah jerih menjeling, mata meliar ke kiri kekanan tudung dikehendaki berjaya ditemui..ada satu kedai ni menjual perlbagai jenis tudung akel.. perasaan ketika ini boleh diumpamakan terjumpa gula dalam celah-celah pasir disaat kopi yang diminum pahit teramat..eheh.. kala ini aku bersama encik ayah..puan ibu dan cik adik perempuan tidak diketahui kedudukannya...setelah setengah jam berfikir, bertanya pandangan encik ayah..berfikir kembali..membayangkan rupa sendiri memakai tudung yang dipilih..bertanya lagi pandangan encik ayah..mengenal pasti jenis warna dan corak di setiap tudung yang berkenan..mengingati setiap baju yang ada dalam almari bagi memastikan tudung yang bakal dipilih matching dengan baju yang dimiliki..mengingat kembali helaian tudung yang dimiliki kerna tidak mahu membeli tudung yang sam ton warnanya..dannn..akhirnya..saat yang ditunggu oleh encik ayah yang sudah mula tunjuk muka bosan tiba..keputusan telah dibuat..muktamad..harga dirunding..duit bertukar tangan..baki dipulangkan..

     Akhirnya aku telah membeli tudung akel bidang 60 berwarna HITAM...hahahaha....encik ayah ketara menunjukkan muka tidak puas hati kerana setelah pelbagai proses yang dilalui untuk memilih tudung yang dikehendai akhirnya aku memilih tudung tudung akel yang plain dan bewarna hitam,..namun apa kan daya encik ayah kerna aku sudah terlanjur jatuh hati dengan tudung hitam tersebut...hahaha..kata encik ayah..

" kakak ni dah ada berapa tudung hitam ni?? pilih lah kaler lain..biru ke..cekelat ker..ni kelabu ni cantik.."

hehe..maafkan kakak encik ayah..setelah berfikir secara mendalam..kakak rasa tudung hitam paling cantik dan matching dengan sume baju kakak..hehehe..

Tudung Feveret : Akel 60

Jadi apa yang cuba aku ketengahkan dalam entry ini?? walaupun tudung sarung dan tudung bawal tiga tona sangat mainstream sekarang ni..aku masih setia dengan Akel Hitam..hahahaha..diharap Rozello tidak kecik hati dengan kenyataan ini..bukan aku menidakkan kehadiran mu tetapi..datanglah jenama apa sekali pung..Akel pilihan hati..kehekeh.

Assalamualaikum anda!! =D

3 comments:

  1. Salam, dekat mana ya nak cari tudung akel dekat jalan tar? Nama kedai? Susah nak jumpa. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam, saya pun mencari2 tudung akel jln tar...boleh kongsi alamatnya x?
      -AKEL LOVER-

      Delete
  2. Tengah mencari tudung labuh yang boleh dipakai silih berganti dengan tudung koshibo

    ReplyDelete

Kata-kata anda adalah ;;